• Wydarzenia

• Wycieczka do Łańcuta

• 24.10.2023 15:45
        • PODRÓŻE KSZTAŁCĄ

18 października 2023 klasy 5a oraz 5b razem pojechały do zamku w Łańcucie. Zamek został wzniesiony na polecenie Stanisława Lubomirskiego w latach 1629-1642 roku.
        • Na początku odwiedziliśmy wystawę zamkową i oglądnęliśmy 4 filmiki w oranżerii opowiadające o jego historii. Potem zwiedzaliśmy zamek, o którym opowiadał nam nagrany głos przewodnika (szkoda, że nie żywy człowiek…). Następnie udaliśmy się do stajni i wozowni. Stajnie posiadają zachowaną oryginalną częścią dla koni wierzchowych oraz Szorownię Galową i Hol, w których ustawiono pojazdy konne, gdy były one potrzebne. Były tam różne stare powozy, karety, bryczki, którymi dawniej podróżowali arystokraci. Aż trudno w to uwierzyć, ale podróż do Paryża trwała dwa tygodnie! To dopiero było wyzwanie
          – zwiedzać Europę! Na ścianach były powieszone głowy różnych zwierząt – trofea myśliwskie panów Potockich. To nie był przyjemny widok – martwe zwierzęta jako ozdoby na ścianach lub w gabinecie myśliwskim. Potem poszliśmy kupić pamiątki i zjeść obiad. Dla niektórych z nas były to najciekawsze punkty wycieczki . No może poza samą podróżą autokarem… Do Gorzyc wróciliśmy około 18:00.To był miły dzień.