• Wydarzenia

• Wycieczka do Krakowa

• 18.05.2023 19:49
        • W dniach 11-12 maja klasy 5c, 6b i 6c pojechały na dwudniową wycieczkę do Krakowa wraz z opiekunami: Panią Martą Dendurą, Panią Beatą Golec, Panią Magdaleną Sobczyszyn i Panią Dorotą Siebielec. Kraków powitał przecudną pogodą. W pierwszej kolejności pojechaliśmy przywitać się ze zwierzętami w krakowskim Ogrodzie Zoologicznym. Następnie w pobliżu Tauron Areny odwiedziliśmy Ogród Doświadczeń im. Stanisława Lema, który jest oddziałem Muzeum Inżynierii i Techniki. Powstał we wrześniu 2007 roku jako pierwszy park edukacyjny w Polsce mający na celu popularyzację fizyki. Od kwietnia 2008 roku jest częścią Muzeum. Mieści się przy Alei Pokoju 68 i obejmuje obszar 6,5 hektara. Wśród parkowej zieleni znajduje się obecnie ponad 100 stanowisk do wykonywania prostych eksperymentów fizycznych z dziedziny akustyki, mechaniki, hydrostatyki i optyki. Tutaj spędziliśmy ponad 3 godziny. Uczniowie bardzo już zmęczeni pojechali do Hostelu REST na obiadokolację i zakwaterowanie. Wczesnym rankiem po śniadaniu ok. godziny 8.30 zawitaliśmy na Rynek w Krakowie. Kolejną atrakcją wycieczki było kino 7d na ulicy Floriańskiej. Film "Piraci" bardzo się spodobał i wywołał dużo emocji. Następnie udaliśmy się w drogę powrotną odwiedzając po drodze Kopalnię Soli w Bochni. To co tutaj zobaczyliśmy przeszło nasze oczekiwania. Na głębokość ponad 200 m pod ziemię zjechaliśmy windą górniczą. Do punktu zwiedzania dotarliśmy kolejką, którą poruszali się przed laty górnicy. Przewodnik bardzo ciekawie opowiadał historię kopalni od roku jej powstania 1254 aż po czasy współczesne. Pojawił się duch kopalni, widzieliśmy pracujących górników i konie w podziemnych korytarzach. Przemówił do nas Król Bolesław Wstydliwy i pojawili się włoscy kupcy, którzy przed laty handlowali solą. Obrazy były bardzo realistyczne i pobudzały wyobraźnię. Trasę zakończyliśmy w kaplicy wydrążonej w soli. Uczniowie pełni wrażeń , bardzo zmęczeni ale zadowoleni wrócili ok. godz.20 00 w piątek do domów. Już planują kolejną wycieczkę:)